Henkilöstörahastojen ilmoitukset rahastosovellukseen
Henkilöstörahastoasioihin liittyvät ilmoitukset tehdään henkilöstörahastosovelluksen kautta. Myös tarvittavat asiakirjat toimitetaan sovelluksen välityksellä.
Tunnukset sovellukseen tulee pyytää osoitteesta yhteistoiminta-asiamies(at)gov.fi. Tunnusten myöntämistä varten tulee yhteistoiminta-asiamiehelle ilmoittaa nimi ja henkilötunnus sekä rahasto tai rahastot, joihin käyttöoikeutta pyydetään.
Rahaston hallitus vastaa ilmoitusten tekemisestä
Henkilöstörahastoa koskevien ilmoitusten tekemisestä vastaa rahaston hallitus.
Ilmoitus henkilöstörahaston perustamisesta
Rahaston perustamisesta on tehtävä ilmoitus yhteistoiminta-asiamiehelle. Henkilöstörahasto tulee oikeuskelpoiseksi, kun se on rekisteröity. Ilmoitusten tekemiselle ei ole säädetty laissa tarkkaa määräaikaa.
Muutosilmoitus
Muutosilmoitus on tehtävä esimerkiksi hallituksen jäsenen vaihtumisesta tai rahaston sääntöjen muuttamisesta.
Purkautumisilmoitus
Purkautumisilmoituksen tekemisestä vastaa rahaston hallituksen lisäksi myös selvitysmies, jos sellainen on asetettu.